خدمات مشاوره حرفه ای سئو توسط زبده ترین مشاوران SEO

خدمات مشاوره حرفه ای سئو توسط زبده ترین مشاوران SEO

آیا هر چه تلاش می کنید رتبه سایت شما در گوگل تکان نمیخورد؟ آیا نمیدانید که برای سئو سایت خود از کجا شروع کنید؟ آیا هر چه جست و جو میکنید نمیتوانید مشکل سئو سایت خود را شناسایی کنید؟ اگر مشکلات بالا را دارید و یا تصمیم گرفته اید تا سایت خود را در نتایج گوگل بالا بکشید و رقبای خود را شکست دهید، لازم است تا به دنبال یک مشاور سئو کاربلد باشید.
مشاوره سئو (SEO) این روزها بسیار محبوب شده است و دلیل آن سرعت رشد بالای اینترنت است که باعث شده کسب رتبه های برتر گوگل، از همیشه مهم تر شود. با این حال، به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است این سوالات را از خود بپرسید:
  • مشاوره سئو چیست؟
  • مشاور سئو کیست؟
  • یک مشاور سئو در واقع چه کاری انجام می دهد؟​
  • آیا برای انجام سئو سایت شرکت من نیاز به استخدام شخصی دارم؟
در این مطلب قصد داریم به تمامی سوالات شما در زمینه مشاوره سئو پاسخ دهیم.

 

مشاوره سئو (SEO Consulting) چیست؟

وقتی صحبت از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، رسیدن به صفحه اول گوگل یا بهینه سازی سایت میشود، حتی شرکت های بزرگ با تیم داخلی سئو نیز گاهی اوقات به یک دیوار آجری برخورد می کنند یا مطمئن نیستند که چگونه می توانند این مسیر را ادامه دهند. اینجاست که خدمات مشاوره سئو ارائه می شود. در واقع مشاوره سئو، ارائه راهکارهایی جامع برای موفقیت سایت شماست. مشاوره سئو از همان ابتدا که نام دامنه، شرکت میزبانی هاست، طراحی سایت و … مطرح می شود آغاز می شود تا زمانی که با تکنیک های سئو داخلی، تکنیکال و خارجی قصد رتبه گرفتن در موتور جستجو را داشته باشید و در نهایت تا زمانی که با مشکل جدی در ترافیک ورودی سایت و نرخ فروش رو به رو می شوید، ادامه خواهد داشت. به عبارت دیگر تا زمانی که در سئو رقابت می کنید، به مشاوره سئو نیاز دارید!

یک سرویس مشاوره سئو مسئول ایجاد استراتژی کلی برای وب سایت شما خواهد بود. سئو شامل سطوح مختلفی است؛ از موارد “سطحی” مانند محتوا گرفته تا کدهای پیچیده تر که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص دهند وب سایت شما چگونه سازماندهی شده است و صفحات شما چه چیزی ارائه می دهند. در نهایت، هدف از مشاوره سئو حرفه ای این است که وب سایت شما را تا حد امکان در دسترس کاربران انسانی و هوش مصنوعی در حال خزش در اینترنت قرار دهد تا هر روز آن را در دسترس تر کند.
به یاد داشته باشید که گوگل نمی تواند تمام صفحات اینترنت را بخزد. مهندسان گوگل همیشه این را می گویند. انجام این کار از نظر فیزیکی غیرممکن است. هدف گذاری برای پوشش ۱۰۰ درصدی همه میلیاردها صفحه ای که در حال حاضر وجود دارد، هزینه زیادی را در بر خواهد داشت


بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

مشاور سئو (SEO Consultant) کیست و چه تخصصی دارد؟

آیا تاکنون با یک متخصص سئو برای بهبود سئو سایت خود صحبت کرده اید؟ آیا می دانید یک مشاور سئو می تواند در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما نقش حیاتی را داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا شما را با یکی از مهم ترین تخصص ها در دنیای مارکتینگ آشنا کنیم.
مدیریت هر کسب و کاری را که بر عهده دارید، به این مساله پی برده اید که برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز لازم است تا بازاریابی در دنیای دیجیتال را جدی بگیرید و در اولویت برنامه های بازاریابی قرار دهید. اما نقطه شروع فعالیت های بازاریابی و تبلیغات چیست؟ بی شک مشتریان شما برای یافتن سایت، محصولات و خدمات مورد نیاز خود از جستجو در گوگل کمک می گیرند، پس لازم است در وهله اول به این فکر باشید که در نتایج جست و جوی گوگل به مشتریان بالقوه معرفی شوید. اگر بخواهیم این فرایند را علمی تر بیان کنیم، لازم است تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید تا در نتایج دیده شوید.
معمولاً یک «مشاور» از هر نوعی، متخصص در یک موضوع خاص است و برای ارائه مشاوره در مورد آن موضوع به افراد یا شرکت‌هایی که به آن نیاز دارند، پول می‌گیرد. مشاوره سئو نیز تفاوتی ندارد. آنها متخصص سئو هستند و از کسب و کارها و صاحبان سایت پول دریافت می کنند تا به آنها در مورد چگونگی کسب رتبه های بالاتر، ترافیک هدفمندتر و در نهایت سود بیشتر برای وب سایت های آن ها، مشاوره دهند.
مشاور سئو مسئول برنامه ریزی، پیاده سازی و مدیریت تمام فعالیت های یک کسب و کار اینترنتی برای کسب ترافیک ارگانیک و هدفمند است. وظایف مشاور سئو بسیار گسترده و متنوع است، اما مهم ترین وظایف آنها شامل برنامه ریزی، آنالیز سایت و رقبا، تدوین استراتژی محتوا، ارائه پلن لینک سازی اثربخش، ممیزی فنی و مدیریت ترافیک ارگانیک است.

مشاور سئو کیست؟

حال که تصمیم گرفته اید تا سایت خود را در نتایج SERP بالا بکشید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید، سوالات دیگری دغدغه شماست. اصلی ترین سوال این است که چگونه می توان جایگاه برتر نتایج گوگل را تصاحب کرد؟
اگر مدتی است که سایت خود را راه اندازی کرده اید، بی شک می دانید که این فرایند بسیار مشکل است و ممکن است پس از مدت ها تلاش و صرف زمان و هزینه، نتوانید سئو سایت خود را آن گونه که می خواهید، بهبود ببخشید. در این مرحله لازم است تا به دنبال یک مشاوره سئو باشید. مشاور سئو متخصصی است که به شما در برنامه ریزی برای بهبود سئو سایت کمک می کند و راه های صحیح را برای کاهش زمان و هزینه دستیابی به بهترین جایگاه در جستجو گوگل، ارائه می کند.
ما به‌عنوان متخصص و مشاور سئو بسیار با تجربه، یک آنالیز کامل از وب‌سایت فعلی شما انجام می‌دهیم تا وضعیت عملکرد ارگانیک فعلی وب‌سایت شما و همچنین تاکتیک‌های سئو را برای کسب رتبه در نتایج جست و جوی ارگانیک ارزیابی کنیم. هنگامی که ممیزی اولیه تکمیل شد و نیازهای وب سایت شما در داخل و خارج از سایت ارزیابی شد، می توان یک استراتژی سئو کامل ارائه کرد تا به شما یک نمای کلی از نحوه انجام کار داد.

بیشتر بخوانید: سئو وردپرس

اهمیت مشاوره سئو در چیست؟

واقعیت این است که تمام کسب و کارها در بیشتر کشورهای جهان به سمت کسب و کار دیجیتالی و آنلاین رفته اند و بدون سئو شما نمی توانید در معرض دید مشتریان خود باشید. در کسب و کار سنتی شاید شما می توانستید با چند بار آزمون و خطا در آخر روش درست تبلیغات را بیاموزید؛ اما در دنیای کسب و کارهای آنلاین هیچ فرصتی برای اشتباه نیست؛ زیرا رقبا منتظر شما نمی مانند. بنابراین وجود یک مشاور سئو که مانند یک راهنما از ابتدای مسیر شما را هدایت کند، از نان شب واجب تر است.

بسیاری از صاحبان کسب و کار درک اولیه ای از بهترین شیوه های سئو دارند و می خواهند آنها را عملی کنند، اما وقت خود را صرف اجرای روزمره کسب و کار خود می کنند. بسیاری از ما درک، استعداد یا منابع مورد نیاز برای دستیابی به نتایج چشمگیر و ماندگار را نداریم. اگر سعی کرده اید سئو را در سازمان خود مدیریت کنید و نتوانسته اید نتایج مورد نیاز خود را به دست آورید، مشاوره سئو یک گزینه ایده آل برای تیم شما خواهد بود و به شما کمک می کند تا سریعتر و کارآمدتر از نردبان نتایج موتور جستجو بالا بروید.

مهم ترین مزیت مشاوره سئو، صرفه جویی در زمان و هزینه شما است که معمولاً به دلیل آزمون و خطا از بین می رود. مشاوران باتجربه سئو دارای طیف وسیعی از تکنیک های سئوی آزمایش هستند که ثابت شده است در رتبه بندی اثرگذارند. از همان ابتدا، آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه چیزی به خوبی کار می کند و چه چیزی باید بهبود یابد. مشاور سئو می تواند به شما کمک کند یک استراتژی سئو با نتایج هدفمندی را طراحی و اجرا کنید که می تواند در یک دوره معین اندازه گیری شود؛ مطلقاً بدون هیچ حدس و گمانی!

چگونه تبدیل به یک مشاور حرفه ای سئو شویم؟

تبدیل شدن به یک مشاور سئو مستلزم سطح مشخصی از تجربه، دانش فنی و مهارت های متنوع است. چگونه می توانم یک مشاور سئو بشوم؟
برای تبدیل شدن به یک مشاور سئو که پیشنهادات زیادی دارد، باید در این زمینه متخصص شوید و این یک شبه اتفاق نمی افتد! آموزش سئو با کار در یک آژانس سئو امکان پذیر است؛ اما می توانید مهارت های مورد نیاز را نیز خودتان کسب کنید. بسیاری از موفق ترین مشاوران سئو در دنیا در واقع خودآموخته هستند. تبدیل شدن به یک مشاور سئو معمولاً مستلزم سالها آموزش سئو که شامل شرکت در دوره آموزشی SEO، آزمایشات سئو و خودآزمایی برای کسب تجربه است.
مسیری که تا تبدیل شدن به یک مشاور سئو باید طی کنید:

  • مطالعه منابع معتبر و شرکت در دوره های آموزش سئو: برای اینکه مشاور سئو باشید لزوماً نیازی به داشتن مدرک لیسانس ندارید، اما آموزش رسمی مزیت قابل توجهی برای شما است. علاوه بر این، داشتن گواهینامه هایی که مهارت های شما را تأیید می کند، شدیدا توصیه می شود.
  • کسب تجربه: حداقل یک مشاور سئو باید بین ۳ تا ۵ سال تجربه داشته باشد. این تجربه می تواند در یک آژانس یا به طور مستقل به عنوان یک فریلنسر ایجاد شود.
  • تقویت مهارت های مورد نیاز: یک مشاور باید در ابزارها و پلتفرم های سئوی مختلف، مانند Moz، Ahrefs، SEMrush، Google Analytics ،Google Search Console و غیره مهارت داشته باشد. برخی از سطوح مهارت های کدنویسی نیز مزیت بزرگی خواهد بود. علاوه بر این، مهارت های نرم مانند ارتباط، حل مسئله و تفکر انتقادی یک امتیاز بزرگ است.

مشاور سئو چه ویژگی و مهارت هایی دارد؟

مشاوران سئو ارزش بسیار زیادی به دنیای دیجیتال می‌افزایند و طیف گسترده و پیچیده‌ای از مهارت‌ها را دارند. به عنوان یک مشاور سئو که در راس بازی قرار دارد باید مهارت های زیر را داشته باشید:
  • تجربه چند ساله به عنوان مشاور سئو یا نقش مشابه
  • تجربه در برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی سئو موفق
  • نمونه کارهای موفق سئو
  • خلاقیت
  • دارا بودن تجربه در تجزیه و تحلیل وب، بازاریابی و توسعه کسب و کار
  • آشنایی با برنامه نویسی در HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای اطمینان از اینکه یک وب سایت قابل دسترس است، به راحتی قابل بومی سازی است و تعاملی است.
  • ارائه توصیه های فنی به دولوپر
  • توانایی نگارش و بهینه سازی محتوای صفحات هدف
  • استفاده از تجربه کاربری (UX) و روش های بهینه سازی نرخ تبدیل برای تبدیل بازدیدکنندگان وب به کاربران فعال تر و کمک به بهبود عملکرد وب سایت
  • توانایی تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه توصیه های مبتنی بر شواهد
  • ایجاد ترافیک هدفمند و پایدار
  • توسعه و ادغام استراتژی های بازاریابی محتوا
  • به روز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل
  • دارا بودن مهارت های مذاکره
  • داشتن دید مارکتینگی
  • تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله
  • توانایی همکاری تیمی
  • مهارت های خوب مدیریت زمان
  • مهارت ارتباطی عالی
مشاوره سئو شغلی برای افراد ضعیف نیست و به راحتی می توان درک کرد که چرا افرادی که در صدر این حرفه هستند، به دلیل طیف وسیعی از مهارت ها و تجربه مورد نیاز برای تسلط واقعی بر هنر سئو، می توانند هزینه های قابل توجهی برای کار خود دریافت کنند.

مطالعه بیشتر: تخصص های مورد نیاز یک مشاور سئو چیست؟

 

چه زمانی مشاوره سئو بگیریم؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید که به دنبال اصلاح وب سایت خود یا راه اندازی یک وب سایت جدید هستید، ایده خوبی است که یک مشاور سئو برای بهینه سازی آن از استخدام کنید. چه در حال راه‌اندازی محصول یا خدمات جدیدی باشید و چه وارد بازار جدیدی شده‌اید، یک مشاور سئو می‌تواند کلمات کلیدی و استراتژی محتوای شما را مطابق با تغییرات جدید تنظیم کند. همچنین، اگر قصد سرمایه گذاری در سایر اشکال بازاریابی دیجیتال را دارید، یک مشاور سئو می تواند به افزایش این کمپین ها و به دست آوردن نتایج بهتر کمک کند.
سئو یک استراتژی بلند مدت است. مشاهده نتایج ممکن است چند ماه طول بکشد. بنابراین، هر چه زودتر یک مشاور سئو را استخدام کنید، زودتر می توانید از مزایای آن بهره مند شوید
اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم، کسب و کارهای اینترنتی همیشه به سئو و مشاوره سئو نیاز دارند. یک سایت از دو حالت خارج نیست: حالت اول این است که سایت اصلا در نتایج موتور جستجو نیست و به همین دلیل کاربران آن را نمی بینند و حالت دوم اینکه سایت رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل دارد اما نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه کم است؛ در هر دو حالت مشاوره سئو امری ضروری است.

وظایف مشاور سئو دقیقا چیست؟

در ظاهر، هر مشاور سئو یک مسئولیت اصلی دارد و آن اطمینان از رتبه بالای وب سایت مشتری خود در نتایج گوگل است که البته این خودش مستلزم خیلی چیزهاست. در اینجا توضیح جامعی از وظایف یک مشاور سئو آورده شده است:

درک حوزه کاری و اهداف کسب و کاری که مشاور آن است

قبل از هر چیز دیگری، یک مشاور سئو خوب برای درک کسب و کار، جایگاه و اهداف استراتژیک آن تلاش می کند. به همین دلیل، آنها از نزدیک با میر مارکتینگ، مدیر محصول و حتی مدیر عامل کار می کنند تا همه چیز را بفهمند. در این مرحله است که مشاور سئو اهداف خود را (که با اهداف استراتژیک همسو هستند) تعیین می کند و نقشه راه را ترسیم می کند.

انجام تحقیقات گسترده کلمات کلیدی

یکی از جنبه های مهم و حیاتی سئو، انجام تحقیق کلمات کلیدی است.
این به معنای کشف کلمات، عبارات یا پرسش‌های مختلفی است که مخاطبان هدف کسب‌ و کار شما معمولاً آن‌ها را در Google یا هر موتور جستجوی دیگری جستجو می‌کنند. مشاور سئو با استفاده از یک ابزار یا چند ابزار مانند Ahrefs یا SEMrush، مرتبط ترین و سودآورترین کلمات کلیدی را کشف می کند و سپس برای سئو آن ها برنامه ریزی می کند.
تحقیق کلمات کلیدی؛ سنگ بنای استراتزی سئو
مشاور سئو برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب به مجموعه‌ای از معیارهای مختلف نگاه می‌کند، از جمله:
  • حجم جستجو: تعداد کل افرادی که یک کلمه کلیدی خاص را در بازه زمانی مشخص جستجو می کنند. اگر تعداد انگشت شماری از مردم آن کلمه کلیدی را جست و جو کنند، سرمایه گذاری روی آن هیچ سودی ندارد!
  • دشواری کلمه کلیدی : امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ که نشان می دهد که کسب رتبه یک کلمه کلیدی با توجه به کیفیت و عمق محتوای موجود، قدرت و شهرت وب سایت هایی که در حال حاضر در آن رتبه دارند، چقدر دشوار است.
  • ارزش تجاری: میزان پتانسیل سودآوری یک کلمه کلیدی نسبت به هزینه و زمانی که برای کسب رتبه برای آن نیاز است.
پس از یافتن کلمات کلیدی و اولویت بندی آن ها بر اساس سه معیار بالا، مشاور سئو آنها را به صفحات فرود مخصوص به خود اختصاص می دهد.

تدوین استراتژی محتوا

با کشف کلمات کلیدی مناسب، مشاور سئو با همکاری یک استراتژیست بازاریابی محتوا، یک استراتژی محتوای دقیق ایجاد می کند.
این مستلزم این است:
  • ارائه ایده های محتوای جدید برای وبلاگ وب سایت
  • ایجاد یک تقویم جامع برای اطمینان از تولید مداوم محتوا
  • ایجاد ارتباط صحیح بین مقالات سایت
  • برنامه زمانی جهت آپدیت و بروزرسانی محتوا
مشاور تضمین می کند که محتوای ایجاد شده نه تنها برای کلمات کلیدی بهینه سازی شده است، بلکه مطابق با هدف جستجو نگارش شده است.

بهینه سازی سئو داخلی (On-page SEO)

اینجاست که تخصص فنی مشاور سئو به چالش کشیده می شود. سئو داخلی به بهینه سازی وب سایت شما برای تجربه کاربری روان و درک بهتر گوگل از محتوای صفحات اشاره دارد. این شامل سئو فنی و محتوایی است، برخی از اقدامات سئو داخلی عبارتند از:
  • اطمینان از اینکه کد منبع، فایل‌های HTML، جاوا اسکریپت و CSS برای نمایش بهتر در موبایل و دسکتاپ بهینه سازی شده است.
  • رفع مشکلاتی که ممکن است بر سرعت هر صفحه فرود تأثیر بگذارد
  • اطمینان از اینکه همه صفحات با کلمات کلیدی مناسب هدف گذاری شده اند
  • اطمینان از اینکه وب سایت هیچ مشکلی در ایندکسینگ ندارد
  • ایجاد ساختار محتوایی صحیح و آسان سازی دسترسی کاربر و موتورهای جست و جو به محتوای سایت از طریق بهبود navigation
  • توجه به مسائل امنیتی و اجرای گواهینامه SSL

توسعه و اجرای استراتژی لینک سازی

لینک بیلدینگ به ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا اشاره دارد و اگر منابع کافی برای ایجاد بک لینک های با کیفیت صرف نمی کنید، تقریبا هیچ دستاوردی نخواهید داشت! به خصوص اگر در یک حوزه رقابتی فعالیت می کنید. دلیل این موضوع این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو، بک لینک های با کیفیت را به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در نظر می گیرند.
اجرای پلن لینک سازی


اقداماتی که مشاور سئو برای اجرای اثربخش پلن لینک سازی انجام می دهد عبارتند از:
  • انتخاب بهترین رسانه ها جهت درج رپورتاژ آگهی
  • انتخاب صفحات صحیح برای لینک سازی (target backlink)
  • انتخاب انکر تکست صحیح
  • بهینه سازی محتوای رپورتاژ آگهی
  • توازن گردش صحیح اتوریتی برای پایداری هر چه بیشتر رتبه ها
  • اجرای لایه دو و حتی سه لینک سازی
  • تعیین زمان و نحوه اجرای کمپین های رپورتاژ آگهی

همکاری با اعضای تیم های مختلف سازمان

مانند هر بخش دیگری از بازاریابی اینترنتی، سئو شامل موارد زیادی است. اینکه یک نفر همه چیز را انجام دهد، از ایجاد استراتژی، اجرای آن و سپس پیگیری نتایج و گزارش آن، نشدنی است. مشاور سئو باید با اعضای مختلف تیم از جمله کارشناسان محتوا، متخصصان روابط عمومی، طراحان و توسعه دهندگان وب، مدیران ارشد بازاریابی و حتی مدیرعامل همکاری کند تا از اجرای روان کار اطمینان حاصل کند.
مشاوران سئو خوب رویکرد و روش تست مناسبی دارند که با تغییر الگوریتم‌های موتور جستجو تکامل می‌یابد؛ به این معنی که روشی که اکنون پیاده‌سازی می‌کنیم در آینده نیز کار می کند، زیرا گوگل و موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را به طور پیوسته بهبود می‌بخشند.

کارهایی که مشاور سئو نباید انجام دهد!

متاسفانه در دنیای سئو، مشاوران سئویی وجود دارند که ممکن است راه های کوتاهی را انتخاب کنند یا برای صرفه جویی در هزینه ممکن است از تکنیک های سئو استفاده کنند که دستورالعمل های گوگل را نقض می کند. استفاده از تکنیک‌هایی که می‌تواند به عنوان سئو کلاه سیاه طبقه‌بندی شود. این تکنیک ها می‌توانند خطر جریمه گوگل را افزایش دهند که می‌تواند به رتبه‌بندی آسیب برساند و باعث از دست دادن ترافیک شود.
کارهایی که مشاوران سئو نباید انجام دهند:
  • خرید بک لینک های بی کیفیت: پست های مهماندر سایت های اسپم ، لینک های وب ۲، کامنت بک لینک، لینک سازی با ربات و نرم افزار
  • کیورد استافینگ: پر کردن کلمات کلیدی در متن به خوانایی محتوا آسیب می زند و باعث می شود اسپم به نظر برسد.
  • تمرکز روی چگالی کلمات کلیدی: چنین مدلی وجود ندارد. محتوای خوب به تطبیق هدف جستجو با اطلاعاتی که کاربران بسته به هدف خود به آن نیاز دارند، متکی است.
  • دستکاری نرخ کلیک: این می تواند شامل خرید ترافیک یا کلیک برای معتبرتر جلوه دادن وب سایت و افزایش CTR باشد. این یک تکنیک قدیمی است که هیچ تاثیری ندارد و اتلاف وقت است.

مشاوره سئو رمز موفقیت وب سایت شما در طولانی مدت است

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از موثرترین استراتژی های رشد بلندمدت در بازاریابی آنلاین یک برند است. اگر نمی دانید برای سئو از کجا باید شروع کنید، استخدام مشاور سئو می تواند بهترین انتخابی باشد که تا به حال انجام داده اید.

در وب وان ما معتقدیم که موفقیت طولانی مدت وب سایت شما به شدت به کیفیت بهینه سازی شما بستگی دارد. تیم ما ده‌ها تجربه در کمک به شرکت‌ها در هر اندازه برای هدایت ترافیک ارگانیک بالا به وب‌سایت خود دارد. ما به شدت بر اهمیت تبدیل‌ها تأکید می‌کنیم؛ زیرا ترافیک بدون تبدیل ارزشی ندارد. ما می خواهیم سایت شما تبدیل به یک ماشین پول سازی شود.

 

چه سوالاتی را باید در جلسه مشاوره سئو پرسید؟

طبیعتا برای اینکه میزان مهارت، تخصص و تجربه مشاور سئو را بسنجید، باید از او سوالاتی بپرسید از جمله:

  • آیا می توانید کسانی که قبلا از شما مشاوره سئو گرفته اند را ببینیم؟
  • آیا می توانیم رزومه شما را ببینیم؟
  • آیا از روش های سئو کلاه سفید استفاده می کنید؟
  • برای بهبود رتبه سایت در گوگل، چه استراتژی هایی را پیاده سازی میکنید؟
  • آیا با زمینه شغلی من آشنا هستید؟
  • قیمت سئو چند؟
  • کلمات کلیدی پر جستجو در حرفه من چه کلماتی هستند؟
  • آنالیز سئو سایت خود و رقبا را با چه ابزارهایی انجام میدهید؟
  • چه مدت زمانی طول میکشد که نتیجه اصلی را ببینم؟
  • چقدر روی مباحث کدنویسی و مسائل فنی سایت مسلط هستید؟
  • با چه ابزارهایی میزان موفقیت کمپین های فروش را بررسی میکنید؟
  • هزینه مشاوره سئو چقدر است؟

چگونه با یک مشاور سئو همکاری خوبی داشته باشیم؟

از آنجایی که نتایج به راحتی قابل اندازه گیری نیستند، کار با مشاوران سئو می تواند دشوار باشد. در اینجا برخی از نکاتی که می تواند به بهبود همکاری بین شما و مشاور سئو منجر شود وجود دارد:

۱. انتظارات را به وضوح تعیین کنید

بهینه سازی موتور جستجو چندان ساده نیست. ممکن است بهترین مشاور سئو در جهان برای شما کار کند، اما حتی آنها هم نمی توانند تضمین کنند که صفحات وب شما در نتایج جستجو رتبه خوبی خواهند داشت. این به عوامل مختلفی بستگی دارد و اغلب نتایج بلافاصله قابل مشاهده نیستند. بنابراین قبل از شروع کار درباره بودجه، منابع و ابزارهای موجود خود صحبت کنید و انتظارات روشنی را بر اساس آن تعیین کنید.

۲. معیارها را تعریف کنید

در مورد تغییراتی که ایجاد خواهند کرد و جدول زمانی اجرای آنها بحث کنید. در مورد اهداف خود بحث کنید و معیارهایی واقعی برای ارزیابی آنها تعیین کنید. معیارهایی را تعریف کنید که در واقع نتایج حاصل از سئو را منعکس می کند و به رشد ترافیک ارگانیک شما مربوط می شود.

۳. ارتباط موثر برقرار کنید

در مورد اینکه مشاور سئو شما چقدر باید با سایر ذینفعان ارتباط برقرار کند و هر چند وقت یکبار باید گزارش های پیشرفت را به اشتراک بگذارد، بحث کنید. برنامه ای برای جلسات و اشکال ارتباطی (به عنوان مثال، ایمیل، تماس تصویری یا صوتی، پیام های متنی و غیره) تنظیم کنید. آنها را از هر ابزار مدیریت پروژه ای که استفاده می کنید مطلع کنید و تصمیم بگیرید که چگونه در پروژه همکاری کنید.

کارمند سئو استخدام کنم یا مشاور سئو؟

تفاوت بین این دو تقریباً مانند استخدام یک کارمند تمام وقت یا استخدام یک فریلنسر برای هر شغل دیگری است.
یک متخصص سئو در داخل سازمان در تمام ساعات کاری شما در دسترس خواهد بود. آنها فقط برای شما کار خواهند کرد و تمام توجه خود را روی استراتژی دیجیتال شرکت شما متمرکز خواهند کرد. آنها احتمالاً درک بهتری از اهداف، چشم انداز و پیشنهادات شرکت شما دارند، بنابراین ممکن است بتوانند به شما خدمات بهتری ارائه دهند.
در عین حال، استخدام به معنای هزینه بیشتر برای حقوق و مزایا است. و اگر نیاز مستمر ندارید، ممکن است هزینه های غیرضروری ایجاد کند.
بنابراین استخدام یک مشاور سئو ممکن است مقرون به صرفه تر باشد. شما فقط زمانی که به آن نیاز دارید، هزینه آنها را پرداخت می کنید و اگر از کار کردن با کسی راضی نیستید، همیشه می توانید راه خود را به صورت دوستانه جدا کنید و با شخص دیگری کار کنید. اما یک مشاور سئو خارج از سازمان ممکن است تجارت و اهداف شما و همچنین منابع داخلی را درک نکند. همچنین از آنجایی که باید از قبل برای هماهنگی جلساتی را با آنها برنامه ریزی کنید، ممکن است در مواقع اضطراری در دسترس نباشند،

چگونه یک مشاور سئو خوب پیدا کنم؟

پیدا کردن یک مشاور سئو خوب دشوار است . معمولاً، شما می خواهید متخصصی را پیدا کنید که در کلمات کلیدی مانند مشاوره سئو رتبه خوبی داشته باشد؛ زیرا معمولاً نشانه این است که آنها توانایی سئویی بالایی دارند. همچنین می‌توانید با تحقیق شبکه های اجتماعی ، رزومه و نمونه کارهای آنان، مشاوران سئو خوبی پیدا کنید. شما همچنین باید به دنبال مشاوری باشید که بفهمد سئو یک عصای جادویی یا یک راه حل سریع نیست و می تواند به شما کمک کند تا ساختار خوبی را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید که تا مدت طولانی جواب بدهد.
یک مشاور سئو خوب باید دانش عمیقی از تمام جنبه های مختلف بهینه سازی موتور جستجو داشته باشد. آنها باید تجربه خوبی در سئو داخلی، خارجی و فنی، طراحی استراتژی کلمات کلیدی، بک لینک و همچنین آشنایی با ابزارهای سئو داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک سرویس مشاوره سئو خوب انتخاب کنیم؟

از آنجایی که مشاوران سئو نیاز به همکاری نزدیک با تیم های بازاریابی دارند، باید از استراتژی های بازاریابی مختلف و اجرای آنها نیز آگاهی کافی داشته باشند.
آنها همچنین باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند و بتوانند دقیقاً آنچه را که از نویسندگان محتوا، کپی رایترها، استراتژیست های محتوا و سایر ذینفعان می خواهند، منتقل کنند.
یک مشاور سئو خوب باید مهارت های تحلیلی قوی داشته باشد زیرا بخش بزرگی از سئو به جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل آن ها و تنظیم استراتژی های سئو بر اساس آن مربوط می شود. آنها باید بتوانند روندها و داده های Google Analytics و سایر منابع را درک و تفسیر کنند. به علاوه، آنها باید خود را در مورد آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل و پیامدهای آنها به روز نگه دارند.
یک مشاور SEO باید بتواند موارد زیر را ارائه دهد:

نتایج مبتنی بر داده

حرف زدن آسان است ؛ اما سئوی عالی مبتنی بر نتایج عملی است که از طریق تفسیر جامع و دقیق از داده به دست می آید. تنها راه برای دستیابی به نتایج طولانی مدت کار با یک مشاور SEO است که به جای تکیه بر حدس و گمان، داده ها را مبنا قرار می دهد.

یافتن راه حل های جایگزین

سئو فرآیندی است که دائماً در حال تغییر است، همیشه بیش از یک راه برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو وجود دارد. یک مشاور سئو خوب از یک رویکرد منعطف برای حل مشکل استفاده می کند و نه تنها استراتژی های اساسی بلکه طیف وسیعی از راه حل های جایگزین را ارائه می دهد که می تواند متناسب با نیازهای منحصر به فرد کسب و کار شما طراحی شود.

ارتباط شفاف

یک متخصص سئو که ارزشش را دارد باید بتواند به هر چالشی که در راه است رسیدگی کند، اما این بدان معنا نیست که راه حل آنها مورد پسند همه خواهد بود. ممکن است همیشه با پیشنهادات مشاور خود موافق نباشید؛ اما باید بتوانید به نظر حرفه ای آنها اعتماد کنید و این به میزان ارتباط آنها و اینکه چقدر می توانند انگیزه تصمیمات خود را توضیح دهند، خلاصه می شود.
این امکان وجود دارد که ابداع و اجرای یک استراتژی سئوی موفق، بحث های زیادی را در بر داشته باشد و البته قبل از دستیابی به یک راه حل پایدار، چندین تغییر مسیر داشته باشد. اینکه بتوانید آشکارا و شفاف با مشاور خود درباره آنچه در حال وقوع است صحبت کنید بسیار مهم است. سئو یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت!

مدت زمان انتظار برای حصول نتیجه مشاوره سئو

سئو موفقیت آمیز یک شبه اتفاق نمی افتد. این یک تعهد طولانی مدت است که برای دستیابی به نتایج، نیاز به اقدام مداوم و متفکرانه دارد. هر مشاور یا شرکتی که به شما قول رتبه یک صفحه اول گوگل را در عرض چند هفته بدهد، قابل اعتماد نیست. بهبود سئو فرایندی زمانبر است. حتی اگر از مشاوره سئو استفاده کنید، لازم است تا مدتی را برای حصول بهترین نتیجه منتظر باشید. بر اساس شرایط رقبا و وضعیت فعلی سئو سایت شما، مقدار زمانی که لازم است تا منتظر باشید، متفاوت خواهد بود. اما معمولا گفته می شود که حداقل ۶ ماه زمان برای مشاهده تاثیرات برنامه ها و استراتژی های بهبود سئو زمان لازم است.

درخواست ارائه دوره های آموزشی از مشاور سئو

یکی از مهم ترین اصول برای حصول نتیجه، هنگامی که از مشاوره سئو استفاده می کنید، این است که بتوانید استراتژی ها و برنامه های پیشنهادی مشاور را به بهترین شکل ممکن اجرا نمایید. پیشنهاد می کنیم از مشاور همکار خود بخواهید تا برای تیم اجرایی، دوره آموزشی برگزار نموده و برنامه ها و استراتژی ها را به آنان توضیح دهد. برای مثال اگر مشاور سئو، کلمات کلیدی را برای شما تعیین کرده باشد و برنامه ای را برای بارگذاری محتوا برای شما تهیه نماید، لازم است تا یک تیم مسلط به تولید محتوای سئو شده، نسبت به پیاده نمودن این برنامه اقدام نمایند. اگر بهترین و متخصص ترین مشاوران را بکار گیرید اما برنامه و استراتژی های پیشنهادی آنان را اجرا ننماید، قادر نخواهید بود به جایگاه مورد نظر خود در سئو دست یابید.

برای بهبود سئو باید هزینه کنید

بسیاری از سایت هایی که رقیب شما هستند، از افراد حرفه ای برای بهبود سئو کمک می گیرند. اگر می خواهید در رقابت موفق باشید لازم است تا شما هم از متخصصان این امر کمک بگیرید. استفاده از مشاوره سئو و انجام برنامه ها و استراتژی پیشنهادی این مشاوران، شما را متحمل هزینه هایی خواهد نمود. فراموش نکنید در صورتی که بتوانید به جایگاه مناسبی در جستجوی گوگل دست یابید، شاهد توسعه بزرگی در کسب و کار خود خواهید بود و هزینه های بازاریابی شما به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

چرا باید  مهرشاد را به عنوان مشاور سئو خود انتخاب کنید؟

  • مهرشاد از بهینه کننده های پیشرو سئو در تهران است که خدمات حرفه ای سئو آن برای به دست آوردن نتایج قابل‌ توجه هم در رتبه‌ بندی ارگانیک و هم در ROI طراحی شده است.
  • خدمات مشاوره سئو مهرشاد با هدف هدایت مشتریان و فروش جدید برای تجارت شما از طریق افزایش ترافیک ارگانیک انجام می شود.
  • در رزومه مهرشاد نمونه کارهای قوی و مستندی وجود دارد رشد ارگانیک قابل توجهی در نتایج گوگل تجربه کرده اند.
  • خدمات مشاوره سئو مهرشاد متناسب با نیازهای مشتریان بالقوه طراحی می شود.
  • مهرشاد پوشش کامل خدمات سئو را ارائه می‌دهد و هر آنچه را که از یک آژانس سئو انتظار دارید با هزینه معقول ارائه می دهد.
  • مهرشاد در صنعت سئو شناخته شده است. ما در کلمات کلیدی سختی مانند طراحی سایت و سئو سایت سالهاست جز نتایج برتر گوگل هستیم.
  • با توجه به تجربه و دانش ۱۰ ساله در سئو، قیمت های سئو مهرشاد با نرخ عادلانه ای تعیین می شود.
  • به عنوان یک آژانس سئو، با طیف گسترده ای از مشاغل کوچک، متوسط ​​و بزرگ با بودجه های مختلف سئو کار کرده ایم.
 

برای مشاوره سئو همین الان تماس بگیرید

اگر مطمئن نیستید که برای سئو از کجا باید شروع کنید یا به مشکلاتی در سئو برخورد کرده اید، با مهرشاد سایت بگیرید و یک جلسه مشاوره با کارشناسان ما تعیین کنید. تیم سئوی ما شرایط و موقعیت وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند، تغییرات را پیشنهاد می کند و یک برنامه دقیق از فعالیت های سئو را مطابق با توصیه های Google ترسیم می کند. ما مسیر را تعیین می کنیم و راه موفقیت در سئو را به شما نشان می دهیم.
اگر یک تیم توسعه وب در داخل یا خارج سازمان دارید، ما مطمئناً در کنار آنها کار خواهیم کرد. خدمات مشاوره سئو شرکت ما برای هر اندازه کسب و کار طراحی شده است. به عنوان مشاور سئو شما، شما را از طریق بهترین شیوه ها و استراتژی های سئو راهنمایی می کنیم. تیم ما شرکت شما را به ابزارهایی که برای سبقت گرفتن از رقبا نیاز دارید، مجهز می کند.

سوالات متداول کاربران درباره مشاوره سئو

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو کسی است که توسط کارفرما استخدام میشود تا مشکلات سئو سایت شناسایی و در قالب مشاوره سئو برای آن ها راه حل ارائه کند.

بهترین زمان برای استفاده از مشاوره سئو چه زمانی است؟

اگر از همان ابتدا که هنوز فعالیت خود را شروع نکرده اید، از یک مشاور سئو کمک بخواهید قطعا از بسیاری از رقبایتان جلو خواهید افتاد زیرا سایت خود را به صورت کاملا اصولی شروع کرده اید و مشکلات فنی را پشت سر گذاشته اید، اما هر زمان که در میزان ترافیک، نرخ CTR و نرخ تبدیل خود مشکل پیدا کردید، می توان از خدمات مشاوره سئو کمک گرفت.

چگونه بهترین مشاور سئو را پیدا کنیم؟

چندین شرکت خوب سئو سایت را در نظر بگیرید و سوالاتی که در همین مقاله گفتیم را از آنان بپرسید. هرکدام از آنها که پاسخ های بهتری می دادند و با شرایط شما سازگارتر بودند را انتخاب کنید.

هزینه مشاوره سئو چند است؟

مشاوره سئو قیمت بسیار متفاوتی دارد و به میزان تجربه و تخصص مشاور سئو، پروژه شما و زمان مشاوره بستگی دارد.

مشاوره سئو در چه زمینه هایی است؟

مشاوره سئو در زمینه انتخاب نام دامنه، انتخاب شرکت میزبانی هاست، سئو داخلی، سئو تکنیکال، سئو خارجی، تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز و بررسی سایت رقبا، تکنیک های بازاریابی دیجیتال و غیره ارائه می شود.

خدمات مشاوره حرفه ای سئو توسط زبده ترین مشاوران SEO
خانه
حساب کاربری
خدمات
مشاوره آنلاین
0